Zasady
     Zasady gry  
Wymiary boiska
 
  • Każdy z graczy broni swego pola
  • Nie ma siatki.
  • Serw dolny z 1/3 tylnej strefy pola.
  • Zmiana serwującego co 3 serwy.
  • Gra się do 16 punktów, do 2 wygranych setów.
  • Punkt jest przyznawany za: błąd serwisowy, podwójne uderzenie, kontakt speedera® z ziemią lub ciałem.

Zasady gry w speed badmintona zostały opisane w międzynarodowych standardach dla tej dyscypliny sportu. Poniższe informacje pozwolą rozgrywać mecze zgodnie z oficjalnymi przepisami.



Mecz singlowy  

Każdy z graczy stoi w swoim kwadracie i broni go. Odbijając speedera® zawodnik stara się, by spadł on na pole przeciwnika. Set kończy się, kiedy jeden z graczy uzyska 16 punktów. W przypadku remisu 15:15 lub więcej, grę kontynuuje się dopóki jeden z zawodników nie uzyska dwupunktowej przewagi. Na mecz składają się dwa sety (w przypadku remisu rozgrywa się dodatkowy, trzeci set). 


Serwis 

Gracze losują, który z nich rozpoczyna grę serwisem. Następnie każdy z zawodników na zmianę oddaje trzy serwisy. Po każdym serwisie liczony jest punkt. W przypadku remisu 15:15 lub więcej zmiana serwisu następuje po każdym punkcie. Uderzenie serwisowe wykonuje się z 1/3 tylnej strefy boiska, od dołu (w praktyce odmierza się 3m o linii przedniej i zaznacza taśmą na bocznych liniach). Nie wolno stosować przy serwisie górnego uderzenia.  Speedera® należy odbić poniżej wysokości biodra.  Zawodnik, który przegrał rozpoczyna następnego seta w meczu. 

Zmiana pól

Aby zapewnić sprawiedliwe warunki dla poszczególnych graczy, po każdym secie w meczu zawodnicy zamieniają się polami. W ewentualnym trzecim secie zamiana pól następuje każdorazowo po rozegraniu sześciu punktów.


Punktacja

Punkt naliczany jest po każdym serwisie, z wyjatkiem sytuacji, gdy konieczne jest jego powtórzenie. Punkty przyznawane są w następujących przypadkach:

Błąd serwu;
Speeder® dotknął ziemi;
Speeder® spadł na pole (linia liczy się jako pole);
Speeder® spadł poza boiskiem (aut);
Speeder® został dwukrotnie odbity przez tego samego gracza;
Speeder® dotknął jednego z zawodników.
Jeśli gracz dotknie speedera®, która spadał poza boisko. 



Mecz Deblowy

W meczu deblowym obaj gracze jednej drużyny (na rys. drużyna A /drużyna B) zajmują jedno pole gry. Jeden z nich gra na pozycji w strefie przedniej, a drugi jest graczem strefy tylnej. 
W trakcie wymiany speederów tylna stopa zawodnika z tylnej strefy nie może znaleźć się przed tylną stopą partnera grającego z przodu.  To jest uważane za błąd i powoduje stratę punktu. Zmiana pozycji następuje po zmienie serwu, tzn. ten kto serwuje, gra w strefie tylnej. Pozostałe zasady, czyli punktowanie, zmiana serwu i zmiana stron są takie same jak w grze pojedynczej.




Oficjalny sklep Speedminton zaprasza! Zagraj z nami!